Koliko ja znam...Velika narodna skupština Srba, Bunjevaca i ostalih Slovena u Banatu, Bačkoj i Baranji je bila skupština održana u Novom Sadu 25. novembra 1918. godine, koja je proglasila prisajedinjenje Banata, Bačke i Baranje Kraljevini Srbiji.
Dalje nema potrebe pricati.
a kako se "pripremalo "resenje srpskog pitanja tokom partizanskog rata.....i to znamo!
cilj je bio uzeti Srbima sto je vise moguce!
mađar je mađar, u vojvodini je vojvođanin...
slovak je slovak, u vojvodini je vojvođanin...
rusin je rusin, u vojvodini je vojvođanin...
bunjevac je bunjevac, u vojvodini je vojvođanin...
rumun je rumun, u vojvodini je vojvođanin...
cigan je rom, u vojvodini je vojvođanin...
...samo bi neki srbi bili vojvođani jer eto čuli da je to štogod..., , u vojvodini je vojvođanin...
Goran 03.08.2019 • 10:55
Laž
Koja laž. Vojvođani sigurno nisu odlučili da budu deo Yugoslavije, jer pobijeno i proterano više desetina hiljada nevinih Vojvođana starosedeoca kao osveta srbijanaca. Tako da Vojvođani sugurno nebi odlučili za svoje proterivanje i ubijanje. Falsifikovanje istorije neće prikriti zločine nad Vojvođanima starosedeocima.
95% vojno sposobnih folks dojčera bili su u princ eugen diviziji...
šta je trebalo...tako se to radi sa izdajicama...
uostalom...to smo radili i sa svojim domaćim izdajicama...
to nisu bili vojvođani...taj pojam nije postojao tada
izmislio ga šepavi zagorac kao i tzv.vojvodinu sap
mađar je mađar
slovak je slovak
rusin je rusin
bunjevac je bunjevac
rumun je rumun
cigan je rom
...samo bi neki srbi bili vojvođani jer eto čuli da je to štogod..
Koja laž. Vojvođani sigurno nisu odlučili da budu deo Yugoslavije, jer pobijeno i proterano više desetina hiljada nevinih Vojvođana starosedeoca kao osveta srbijanaca. Tako da Vojvođani sugurno nebi odlučili za svoje proterivanje i ubijanje. Falsifikovanje istorije neće prikriti zločine nad Vojvođanima starosedeocima.
uh koliko vi mrzite to je nepodnošljivo...
uporediti jedno sremsko selo i uzeti to kao etničko čišćenje...jako zlobno
proterano je preko 300,000 Srba iz Hrvatske kao planski i udruženi zločin..
teško vi polupismen možete raspravljati sa mnom...tu se slažemo
vi svoju sitnu pakost umotate u plašt tolerancije...ali providi se
da li vi V ( a to V treba zabraniti na kao oznaku na autu) znate kako je išla razmena ..
hrvati koje niko nije dirao odu u hr i odaberu nekretninu u hrvatskoj...dal more ili Zagreb (nikako sela) i onda ucenjuju srbe koji su vlasnici...
razmena je išla 1:5 u korist hrvata
sve se može proveriti...
morate još puno čokolina papati i oprati tu masnu kosu da bi mogli sa mnom raspravljati
@V ''Zaista nema smisla govoriti o mađarizacijama i etničkim čišćenjima'
Naravno da niste u pravu, i spominjanje mađarizacije nećete obesmisliti tako što preuveličavate naše, a umanjujete tuđe greške.
''Jeste li se pobunili protiv nasilnog proterivanja naših sunarodnika Hrvata iz našeg Srema?''
Naši sugrađani (možda su Vama sunarodnici ? :) su u malenom i etnički mešovitom sremskom selu Novom Slankamenu početkom 90-ih kačili dvometarske šahovnice (iako su na zgradi njihovog udruženja ''HKPD Stjepan Radić' bile stojale samo komunistička i zastava SFRJ), redovno šarali zidove grafitima HDZ-a, pevali ''Ustani bane'' i slične ludarije. To se sve zna. A oni čak po sopstvenom priznanju nisu ni etnički Hrvati, već pohrvaćeni Nemci. Kako opravdavate te njihove ratnohuškačke i šovinističke postupke? Ti ispadi su se zaista dešavali, a nikad ne nađete za shodno da ih spomenete.
mada ne volim raspravu sa vama jer je uzaludna, beznadežan ste slučaj, a i pitanje pod kojim vi sve nadimcima se ovde javljate...
Zaista nema smisla govoriti o mađarizacijama i etničkim čišćenjima okolo, kad imamo puno bliskiji primer u sopstvenoj kući - u samoj Vojvodini.
Jeste li se pobunili protiv nasilnog proterivanja naših sunarodnika Hrvata iz našeg Srema?
Jeste li se pobunili protiv zastrašivanja, mobilizacija, prebijanja, rušenja nadgorbnih spomenika naših Vojvođana ne-Srba i protiv preškrabavanja naziva mesta na drugim jezicima?
Niste.
Prvo gledajte sebe i svoju kuću pa onda upirite prstom u ostale (koji su takođe krivi).
Kraj rasprave.
Prinudni otkup naročito je pogodio Vojvodinu. Akademik Kosta Mihailović kasnije je za Ekonomski institut uradio analizu. Ona je pokazala da je Vojvodina u periodu od 1947. do 1955. godine iz grupe razvijenih prešla u grupu nerazvijenih područja.
Zašto je Vojvodina bila toliko pogođena?
Zato što je ona bila i najviše industrijski razvijena, odgovara Božo Drašković.
"Još iz vremena Austrougarske. Vi i danas imate u Vojvodini mlinove iz 19. veka. A niste ih u to vreme imali na Zlatiboru ili u Šumadiji. To je bilo odatle seljeno, jer se smatralo da Vojvodina kao ravničarski prostor može da dođe pod brz udar sovjetskih jedinica", smatra Drašković.
Je l' propala Vojvodina?, pita se ekonomista Goran Nikolić. Da li je zbog toga Bosna postala "silicijumska dolina", a Vojvodina osiromašila, dodaje.
kažete "nasilna promena nacionalnog sastava"
pa kako onda nazvati mađarizaciju...kako nazvati ono u Rumuniji pod Čaušeskom..kako nazvati ono u Albaniji...promena prezimena..kako nazvati etničko čišćenje u Hrvatskoj
Srbija je mila majka...majka svih nacionalnih manjina
Zar mislite da nije bilo Srba u i oko Segedina..na sv.Andreji
gde su danas ?
sve Lajoš do Ištvana
vaši istomišljenici (ako su to uopšte druge osobe s obzirom da se ovde 1 mrzitelj Vojvodine potpisuje sa više nadimaka) Vojvodinu redovno nazivaju Smrdovojvodina… toliko o tome.
Tačno da bi da je ostala u Mađarskoj situacija bila skroz drugačija i što se nacionalnog sastava i što se jezika tiče.
Ali da ne zaboravimo i da je u Vojvodini pod Srbijom takođe došlo do suštinske promene nacionalnog sastava i jezičke situacije.
1918, Srbi su bili tek 1/3, danas preko 60%.
Promene nacionalnog sastava se dešavaju, to je normalno, osim kada je nasilno, a bilo je i toga, i to i nedavno sa proterivanjem Hrvata iz Srema i stvaranjem atmosfere netolerancije prema ne-Srbima.
A nenormalno je i da se Vojvodini državnim udarom otme autonomija, umanje prava i nadležnosti do mere da je autonomija obesmišljena i da se Vojvodina pljačka do mere da je prvi put u istoriji siromašnija od (Uže) Srbije - podatak Republičkog zavoda za statistiku.
Vojvodina nikad nebi postojala da nije bilo Srbije kao pobednice u 1,sv.ratu
Vojvodina bi danas bila deo mađarske...i u tom delu bi se srpski jezik govorio isto koliko danas u Segedinu..
ponavljam..bez Srbije nebi bilo ni Vojvodine
a sad još jednom onima koji pišu smrdija...Srbija je zaslužna što Vojvodina postoji
"komentatori" koji mrze Vojvodinu, a apsurdno u njoj žive mal-mal pa spomenu Baranju.
Namerno zaboravljaju da Baranja nije jedini deo koji je nekad bio u Vojvodini, a više nije.
Deo Srema, od Batajnice i deo Banata do Pančeva, iako su istorijski i geografski deo Vojvodine, nisu u AP Vojvodini nego deo Uže Srbije.
Tu se nalaze Zemun, Novi Beograd i Aerodrom Surčin i znatno više stanovnika nego u Baranji. To je takođe najbogatiji deo Srbije.
Ne govorim ovo zato što Vojvodini trebaju Novi Beograd, Zemun... ne trebaju joj. Vojvodina zna se šta je i gde je.
Ovo je samo podsetnik za mrzitelje Vojvodine da ako im smeta što nema više Baranje i što Vojvodina nije veća, nek se sete i ovoga, ali to njima ne smeta.
Ne vidim zasto neki ljudi koji zive u Vojvodini govore i pisu lose o Vojvodini i Vojvodjanima...ja naprimer ne volim zemlje u kojima je stalno hladno, gde su kratki dani a noci duge i ne bih tamo zivela ni da me teraju. Vojvodinu volim i Vojvodjane zato i zivim ovde.
"Zemlja i imanja su posle 2 Sv. rata deljena kapom i sakom dodjosima (danas su to tzv.izbeglicki stanovi). Da li je bilo koji Vojvodjanin nesto dobio od te iste Vojvodine bez svog sopstvenog rada"
Klasična zamena teza, nije deljena dođošima već KOMUNISTIMA!!!
Da je Tito hteo da stvori vojvođansku naciju našao bi svoje poltrone ovde i sve bi bilo legalno....iskonski vojvođanski sa sve vojvođanskim jezikom...
Dobro smo prošli, valjda nije smeo od Jovanke Budisavljević Broz....
Hoces da kazes da su u vreme tih 300000 Nemaca, Vojvodjani dzabalebarili i uzivali? Vojvodjani su ti koji su radili zemlju, bili nadnicari, sticali MILOM ILI SILOM radne navike. Nauceni su od Nemaca da se nista preko noci nemoze DOBITI vec radom postepeno ZARADITI. Zemlja i imanja su posle 2 Sv. rata deljena kapom i sakom dodjosima (danas su to tzv.izbeglicki stanovi). Da li je bilo koji Vojvodjanin nesto dobio od te iste Vojvodine bez svog sopstvenog rada?
molim vas da ne pišete neistine o raštrkanosti srba na teritoriji današnje hrvatske kada se zna da su srbi imali autonomiju od austrijanaca kao narod koji ne plaća porez i ima svoju zemlju ..koji su bili graničari...
tačno se zna da su srbi bili većina duž današnje granice hrvatske i bosne...od Zapadne Slavonije,preko Banij,Korduna i Like do Dalmacije..
te vas molim da ne budete zlobni u vašoj statistici...Srbi su pre samo 80 godina činili preko 33% stanovništva današnjeHrvatske da bi danas (znamo kako) pali na ispod 3%
pojam "odvajkada hrvatska zemlja" je smešna i hrvatima...onima koji znaju istoriju
pa onda da se malo frljamo dolaskom hrvata iz persije...germanskim poreklom..raznim kraljevima i izmišljenom istorijom
jako ste i skriveno zlonamerni...
i za kraj da se osvrnem na "komunističko poštenje"..zašto je Baranja poklonjena Hrvatskoj ako je bila deo ratne reparacije kraljevine Srbije i ako u njoj hrvati nisu bili većina
vaš komentar može progutati samo neko polupismen
te zašto su ti "pošteni "komunisti naseljavali albance na kosovo...ja znam zašto..i nije baš pošteno
ne pišite više gluposti
X faktor@, zato ste je Dalmacija oduvijek bila naseljena vecinskim hrvatskih stanovnistvom. Zato nitko nije trazio autonomiju, jer je ista odavno bila dio trojedne kraljevine, krunskih zemalja, Hrvatske, Dalmacije i Slavonije. Istra takodjer je oduvijek imala dominantnu Hrvatsku vecinu, dok su Talijani cinili vecinu u nekoliko vecih gradova na Zapadu poluotoka. Zato Istra nikada nije zatrazila nekakvu autonomiju i zato je pripala SRH nakon 2.w.w. i Osimskog sporazuma, a Trst Italiji. Srbi su HR takodjer nisu imali pravo na nikakvu autonomiju, jer je to oduvijek bila Hrvatska zemlja, i jer su zivjeli rastrkano po vrletima Zagore, Like, Banije, Korduna, itd... Vojvodina je poseban slucaj, pa tu kod vas je stanovnistvo bilo jako izmijesano. Nitko nije bio vecina, vec relativna vecina, to su bili Nijemci, zatim Srbi i Madjari, onda brojni Hrvati, pa Slovaci, Rusini, Romi, itd... na cijelom sjeveru Backe, npr. Srbi su cinili nekoliko promila populacije do 1918' g. Kao i na sjeveru Banata. Komunisti su bili maksimalno posteni nakon 2.w.w. kada su granice u pitanju. Nitko nije dobio sve. Boka je npr. pripala CG iako su Hrvati bili relativna vecina u njoj. Nacionalizam je problem, to se danas nakon 30' g. od krvavog raspada SFRJ jasno vidi.
Oni koji lamentiraju na slavnoj i bogatoj proslosti Vojvodine i pitomom Vojvodjaninu pre nego sto su dosli dodjosi i sve to pokvarili samo jedna cinjenica promice, 300 hi;jada Nemaca u popisu iz 1941 kojih vec 1951 ima samo u tragovima. Oni su bili taj vredan i bogat narod koji je dizao industrijske pogone, imao velika i tad moderna poljoprivredna dobra, oni su bili privredni zamajac koji je razvio Vojvodinu.
Nemci su istrebljeni u Vojvodini i Vojvodina se jos neko vreme, 35-40 godina, kretala na nekom zamajcu koji je imala a onda se pocelo sve urusavati. Zapustena poljoprivredna dobra, jos zapustenije industrijske hale, socijalisticke promasene investicije, neizgradjena saobracajna mreza, tehnolosko zaostajanje iz godine u godinu, zatim raspad SFRJ, gubitak domaceg i inostranog trzista, sankcije, priliv izbeglica, divlja privatizacija, dizanje zastitnih carina i ulazak na trziste velikih evropskih kompanija kao prejake konkurencije slabasnim domacim proizvodjacima... sve su to uzroci propasti Vojvodine, a u glavnim crtama i Srbije, Rumunije, Madjarske ako cemo istinu.
Danas je svet otisao negde drugde, poljoprivreda je slabo akrtivna i trecerazredna privredna grana, uvek neko vise i jeftinije proizvodi kukuruz ili svinjetinu, nekad male manufakture po vojvodjanskim varosima ne mogu da se nose sa kineskom produkcijom, svet je prihvatio moderne tehnologije koje se tek naziru negde na Balkanu. I to je sustina siromastva u jugoistocnoj i juznoj Evropi.
Благостање и толеранција у KundK, а 99% били обични паори и страховали од ратова. Службу као православци могли само да сањамо, а на најмањи облик српске аутономије им се дизала коса на глави. Не може српска у Мађарској, а може војвођанска у Србији.
Vojvodina je bila ekonomski jaka dok su je vaspitavali austrougari; kada je Tito poceo da naseljava Bosance i Crnogorce i daje/poklanja im sve BEZ RADA tada se pocelo sve raspadati. Ovo se desava do dana danasnjeg. Zato ce Vojvodina biti i sada je bleda senka onoga sto je nekad bila. Najgore od svega sto su Vojvodjani iz doba austrougarske naucili da vredno rade, stvaraju kapital, dok ne dodju neki koji su dobili sve i jos poceli da otimaju od starosedeoca. E to je tuzan put ove jadne Vojvodine.
Vojvodina je postojala i pre, nije Titov izum. Titov izum je doduse to da su deo Srema i Banata van Vojvodine i u uzoj Srbiji. Toga se ne setite, ali Baranje se setite.
Vas predlog za tzv decentralizaciju je iskljucivo u cilju ukidanja Vojvodine koju mrzite, a apsurdno nastanjujete.
Jedino celine od 2 miliona stanovnika imaju smisla, taman koliko Beograd ima.
Uprkos mrziteljima, Vojvodinu niko nece ukidati jer Zapad, a pre svega Vojvodjani vecinski to ne daju.
Sanjajte samo.
Na ljigaškim plakatima piše: "Srećan rođendan, Vojvodino". Dakle, po njima, Vojvodina se "rodila" onda kada su komunjare počele svoju diktaturu, sve sa crvenim maršalom na čelu kolone. Mislim, Vojvodina je postojala još 1848. kao Srpska Vojvodina - u to vreme pod vlašću Habsburgovaca. Ali, komunjaristi hoće da nam "dokažu" nešto što blage veze sa istinom nema. Ali, kada je komunjariste, sorosoide i NVO-bulumentu zanimala istina. Ko o čemu, oni o svojim falsifikatima istorije, "korektnosti", itd...
Срем (укључујући и Вуковар), Банат, Бачка и цела БАРАЊА су се директно припојили Краљевини Србији 1918. године. Чекамо још укидање недемократских, кроатофилско-титоистичких покрајина и проглашење Косова привремено окупираном територијом.
Nemam ni ja nameru da polemišem ali molim vas da mi odgovorite po kojim je to kriterijumima Vojvodina stvorena i nasilno joj nametnuta autonomija,a Dalmaciji,Istri,Slavoniji nije nametana autonomija.Dalmacija i Istra su bile već formirane regije koje postoje stotinama godina pa ništa.Kako to?!!Je li neko tražio autonomiju sa teritorije današnje Vojvodine?Nije niko.Pa što je onda na silu nametnuta?!!Pa nije Titu padalo na pamet to da uradi u Hrvatskoj.Znao je kuda to vodi.Zla namera Josipa Broza....Zbog čega Srbi u Hrvatskoj nisu dobili autonomiju posle genocida koji su doživeli u NDH.A Albanci bili na suprotnoj strani u ratu pa dobili autonomiju.Vi baratate samo sa činjenicama koje vam odgovaraju a ono što vam ne odgovara to ne vidite.
Brate, ako su se oni spojili, ja neću i neću i neću... Ko su te blesav glave i kako su razmišljali o našoj budućnosti, mi smo sada generacija bez budućnosti zbog njih, koga, zašto?, punks not death
Ne, VladaN se bavi činjenicama i pokušava da objasni isfrustriranim nacionalistima da se sve na ovim prostorima dobijalo/osvajalo i gubilo ratovima. E sada to što Vi i slični odmah sve podvodite pod neku mržnju, obrazovanost/neobrazovanost i slične idiotarije uz obavezne dvostruke aršine je vaš problem, Žao m je što Vam je tesno u Vašoj sopstvenoj koži.
@cluffas 31.07.2019 • 10:22
"Baranjaje je isto deo Vojvodine samo sto je Tito dao nagradu Hrvatima jer su bili na strani okupatora!"
Tito je dao Beogradu neprikosnoveni status ubedljivo najvaznijeg grada i naredio Sloveniji i Hrvatskoj da veliki deo dobitka uplacuju za razvoj Srbije .
Bez namers da polemišem sa Vama moram da kažem da branite neodbranjivo. Večite žrtve bez trunke krivice osim za ubistvo prestolonasledika i davanje neposredbog povoda za objavu rata kraljevini. Ostalo se svodi na priču albanaca sa Kosova i secesiju dela Srbije. U čemu je razlika?
Један написа овде "Ееее,,, да смо република сада би били као Словенија, ако не и развијенији"..
Па несрећо, Војводина је била развијенија од Словеније. Одмах после WW2 Војводина је била најразвијенији део државе. Толико је била супериорнија да су Словенци, преко 15.000 њих, долазили у Војводину на "привремени рад". Не иде богатији код сиромашнијег да гасарбајтује, већ обрнуто.
Онда је почело превлачење капитала на запад. Чак је и једна ергела, из Старе Моравице, пребачена у Словенију.
Све то уз свесрдно помоћ "војвођанских кадрова". Коначни ударац Војводини задали су аутономаши. Војводина не да је била република, већ је по уставу из 1974. била предоминантна у односу на "ужу" Србију. Али њени врли руководиоци, све борећи се против "србијанске хегемоније", направише од Војводине хрватску и словеначку колонију.
И сад, уместо да се анатемишу они који су дословно упропастили Војводину, вајни локал-патриоти кукају за тим упропаститељима.
Башка, Ненад Чанак велики заштитник Војводине. ТО није вредно коментара.
pod hitno izmisliti "vojvođanski jezik" mešavinu jezika naroda i narodnosti...
neka to bude esperanto,....jezik vojvođana od 7 veka od kad je ustoličen prvi vojvođanski kralj
na 1000 godišnjicu vojvođanskog ustava
il prepisati jezik od hrvata ili crnogoraca..samo da nije srpski...
mladi vojvođani u skupštini vojvodine....al da operu kosu
Pa ta "druga međunarodno priznata država" je inače divljački napala Srbiju pri tome je bez milosti istrebljivala njeno stanovništvo.Samo da te podsetim da je plan Austrougarske bio da Srbija i Srbi nestanu kao narod,što znači da je to bio planirani genocid.Pri tome Srem.Banat,Bačka i Baranja (ne Vojvodina) se pripojila Srbiji a ne Jugoslaviji. Drugo centralizam postoji i u današnjoj Vojvodini.Srbiju bi trebalo decentralizovati na Banat,Srem,Bačka,Mačva,Beograd....Pojam Vojvodina kao geografski pojam do 1945 nije ni postojao.Kako Titu recimo nije palo na pamet da Dalmaciju,Istru,Slavoniju pretvori u pokrajine?!!Dalmacija kao geografski pojam postoji već hiljadu godina pa mu nije padalo na pamet da uradi tako nešto.
Ne treba vi nama da pričate kako nam je bilo u Jugoslaviji a kako je sad. Ima nas koji se sećamo, nije to bilo pre hiljadu godina. I da vam kažem, to se NE MOŽE NI POREDITI. Šteta je što tada nismo bili republika, ali sami smo krivi za to. Ja sam prva bila protiv, naivna budala. Sad mi je žao kad su mi neke stvari otvorile oči, ali sada je kasno. Samo napolje odavde.
" U pravu ste, isto nasilje kao i 1918 kada je manjina separatističkim aktom deo druge, međunarodno proznate države anektirala i priplojila je na par dana j kraljevini Srbijia posle Kraljevini SHS."
vi gospodine ili se pravite ludi ili ste neobrazovani...
Srbija je kao ratnu reparaciju od Mađarske dobila današnju Vojvodinu isto kao i Rumunija što je dobila i Čegoslovačka..
da li ste mislili da je trebala ostati u .KnK monarhiji koja više nije postojala ?
Uostalom...ako ste toliko silni u autonomaštvu...odma za Beli Manastir i neka se Baranja vrati pod otkrilje Vojvodine
Vlada mrzi srbijance...Vlada je bosanac ?
U pravu ste, isto nasilje kao i 1918 kada je manjina separatističkim aktom deo druge, međunarodno proznate države anektirala i priplojila je na par dana j kraljevini Srbijia posle Kraljevini SHS. Kako god bilo u oba slučaja su načinjene fatalne greške, a 45'te je Vojvodina trebala da bude konstutivni deo NR Jugoslavije a ne neka "autonomna" pokrajina republike Srbije. Pokazalo se sve sa tzv."Žabljačkim" Ustavom da kod srbijanaca postoji samo centralizam i autokratija.
Vojvodina je nastala nasilnim putem.Grupa komunističkih diktatora tako odlučila.Narod niko nije ni pitao.To je istina !!Kada je to narod pitan da se Vojvodina zove kako se zove i da bude pokrajina!!?Vojvodinu su stvorili oni koji su otimali ljudima imovinu,čupali brkove,otimali seljacima letinu,trpali u zatvor one koji su se i malo usprotivili i drugačije mislili.E tako je stvorena Vojvodina.Ona je plod gole sile .Nastanak Vojvodine nema nikakve veze sa demokratijom kako to neko prikazuje nego baš sve suprotno.
sve čitam.."vojvođanski klub" pa ondak "tribina antifašističke vojvodine"
aman ljudi...čanak je drugo koleno ličkog porekla...svi ti fol autonomaši su naseljeni ili 1918 ili 1945
pa i u Salaš u malome ritu partizan je bio bosanac...Damjan ko se seća
kakav antifašizam ..kakve gluposti
jedini partizani iz Banata su deca kolonizatora iz 1918..ko je čuo za partizane vojvođane
šta je sledeće....Mlada Vojvodina tribina kako smo lepili plakate po noći..sva trojica
Vojvodina da je republika bila bi Slovenija...kako da ne..
Dobro je neko napisao..ćopavi hrvat izmislio pokrajinu
Detelina 31.07.2019 • 08:43
Da je tog tužnog datuma kojim slučajem odlučeno da udjemo u sastav Jugoslavije kao sedma republika sad bismo bili kao Slovenija ako ne i bolji i jači
1964 Novi Sad je dobio vodovod...
110 godina nakon Sarajeva
toliko o "kako je nekad bilo bolje"
Vojvodina je "nastala" 1945. godine, i danas joj je 74. rođendan?? Pa, kako onda Jovan Sterija Popović u svojim "Rodoljupcima" stotinak puta pominje Vojvodinu? Sterija je umro pre oko 160 godina. I, dakle, bio vidovit?? Ne, nego je Vojvodina mnogo starija nego što to ove komunjare, sorošćići i ljigaši tvrde. Njihov istorijski revizionizam je jadan, smešan i krajnje detinjast. Ajde, falsifikatori istorije, smanjite doživljaj!!!
Vojvodjanska, kao i svaka druga autonomija, je pitanje brojeva.
Bas kao i famozno "prisajedinjenje".
Princip FALSIFIKOVANJA volje zitelja Vojvodine prvi put je patentiran pre 100 godina, a potom usavrsen u par navrata kasnije.
Kada neko privredjuje gotovo polovinu budzeta, a vrati mu se 7%-to se nikako drugacije ne moze nazvati nego PLJACKA.
Zato, dugorocno gledano i sve dok je merkaju kao kravu muzaru, nema perspektive za Vojvodinu unutar bankrotirane nazovi-drzave.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Na današnji dan Vojvođani odlučili da budu deo Jugoslavije
Autor: zarkob@021.rs
Novi Sad
•31.07.2019.
•21:44 > 11:43
Komentari 69
Sumadinac
Dalje nema potrebe pricati.
a kako se "pripremalo "resenje srpskog pitanja tokom partizanskog rata.....i to znamo!
cilj je bio uzeti Srbima sto je vise moguce!
b
slovak je slovak, u vojvodini je vojvođanin...
rusin je rusin, u vojvodini je vojvođanin...
bunjevac je bunjevac, u vojvodini je vojvođanin...
rumun je rumun, u vojvodini je vojvođanin...
cigan je rom, u vojvodini je vojvođanin...
...samo bi neki srbi bili vojvođani jer eto čuli da je to štogod..., , u vojvodini je vojvođanin...
milutin grozni
Laž
Koja laž. Vojvođani sigurno nisu odlučili da budu deo Yugoslavije, jer pobijeno i proterano više desetina hiljada nevinih Vojvođana starosedeoca kao osveta srbijanaca. Tako da Vojvođani sugurno nebi odlučili za svoje proterivanje i ubijanje. Falsifikovanje istorije neće prikriti zločine nad Vojvođanima starosedeocima.
95% vojno sposobnih folks dojčera bili su u princ eugen diviziji...
šta je trebalo...tako se to radi sa izdajicama...
uostalom...to smo radili i sa svojim domaćim izdajicama...
to nisu bili vojvođani...taj pojam nije postojao tada
izmislio ga šepavi zagorac kao i tzv.vojvodinu sap
milutin grozni
slovak je slovak
rusin je rusin
bunjevac je bunjevac
rumun je rumun
cigan je rom
...samo bi neki srbi bili vojvođani jer eto čuli da je to štogod..
Goran
purgerNS
uporediti jedno sremsko selo i uzeti to kao etničko čišćenje...jako zlobno
proterano je preko 300,000 Srba iz Hrvatske kao planski i udruženi zločin..
teško vi polupismen možete raspravljati sa mnom...tu se slažemo
vi svoju sitnu pakost umotate u plašt tolerancije...ali providi se
da li vi V ( a to V treba zabraniti na kao oznaku na autu) znate kako je išla razmena ..
hrvati koje niko nije dirao odu u hr i odaberu nekretninu u hrvatskoj...dal more ili Zagreb (nikako sela) i onda ucenjuju srbe koji su vlasnici...
razmena je išla 1:5 u korist hrvata
sve se može proveriti...
morate još puno čokolina papati i oprati tu masnu kosu da bi mogli sa mnom raspravljati
Draža Mihailovski
Naravno da niste u pravu, i spominjanje mađarizacije nećete obesmisliti tako što preuveličavate naše, a umanjujete tuđe greške.
''Jeste li se pobunili protiv nasilnog proterivanja naših sunarodnika Hrvata iz našeg Srema?''
Naši sugrađani (možda su Vama sunarodnici ? :) su u malenom i etnički mešovitom sremskom selu Novom Slankamenu početkom 90-ih kačili dvometarske šahovnice (iako su na zgradi njihovog udruženja ''HKPD Stjepan Radić' bile stojale samo komunistička i zastava SFRJ), redovno šarali zidove grafitima HDZ-a, pevali ''Ustani bane'' i slične ludarije. To se sve zna. A oni čak po sopstvenom priznanju nisu ni etnički Hrvati, već pohrvaćeni Nemci. Kako opravdavate te njihove ratnohuškačke i šovinističke postupke? Ti ispadi su se zaista dešavali, a nikad ne nađete za shodno da ih spomenete.
V
Zaista nema smisla govoriti o mađarizacijama i etničkim čišćenjima okolo, kad imamo puno bliskiji primer u sopstvenoj kući - u samoj Vojvodini.
Jeste li se pobunili protiv nasilnog proterivanja naših sunarodnika Hrvata iz našeg Srema?
Jeste li se pobunili protiv zastrašivanja, mobilizacija, prebijanja, rušenja nadgorbnih spomenika naših Vojvođana ne-Srba i protiv preškrabavanja naziva mesta na drugim jezicima?
Niste.
Prvo gledajte sebe i svoju kuću pa onda upirite prstom u ostale (koji su takođe krivi).
Kraj rasprave.
Slobodna Vojvodina
Prinudni otkup naročito je pogodio Vojvodinu. Akademik Kosta Mihailović kasnije je za Ekonomski institut uradio analizu. Ona je pokazala da je Vojvodina u periodu od 1947. do 1955. godine iz grupe razvijenih prešla u grupu nerazvijenih područja.
Zašto je Vojvodina bila toliko pogođena?
Zato što je ona bila i najviše industrijski razvijena, odgovara Božo Drašković.
"Još iz vremena Austrougarske. Vi i danas imate u Vojvodini mlinove iz 19. veka. A niste ih u to vreme imali na Zlatiboru ili u Šumadiji. To je bilo odatle seljeno, jer se smatralo da Vojvodina kao ravničarski prostor može da dođe pod brz udar sovjetskih jedinica", smatra Drašković.
Je l' propala Vojvodina?, pita se ekonomista Goran Nikolić. Da li je zbog toga Bosna postala "silicijumska dolina", a Vojvodina osiromašila, dodaje.
Split
purgerNS
pa kako onda nazvati mađarizaciju...kako nazvati ono u Rumuniji pod Čaušeskom..kako nazvati ono u Albaniji...promena prezimena..kako nazvati etničko čišćenje u Hrvatskoj
Srbija je mila majka...majka svih nacionalnih manjina
Zar mislite da nije bilo Srba u i oko Segedina..na sv.Andreji
gde su danas ?
sve Lajoš do Ištvana
Sime
V
Tačno da bi da je ostala u Mađarskoj situacija bila skroz drugačija i što se nacionalnog sastava i što se jezika tiče.
Ali da ne zaboravimo i da je u Vojvodini pod Srbijom takođe došlo do suštinske promene nacionalnog sastava i jezičke situacije.
1918, Srbi su bili tek 1/3, danas preko 60%.
Promene nacionalnog sastava se dešavaju, to je normalno, osim kada je nasilno, a bilo je i toga, i to i nedavno sa proterivanjem Hrvata iz Srema i stvaranjem atmosfere netolerancije prema ne-Srbima.
A nenormalno je i da se Vojvodini državnim udarom otme autonomija, umanje prava i nadležnosti do mere da je autonomija obesmišljena i da se Vojvodina pljačka do mere da je prvi put u istoriji siromašnija od (Uže) Srbije - podatak Republičkog zavoda za statistiku.
purgerNS
Vojvodina bi danas bila deo mađarske...i u tom delu bi se srpski jezik govorio isto koliko danas u Segedinu..
ponavljam..bez Srbije nebi bilo ni Vojvodine
a sad još jednom onima koji pišu smrdija...Srbija je zaslužna što Vojvodina postoji
V
Namerno zaboravljaju da Baranja nije jedini deo koji je nekad bio u Vojvodini, a više nije.
Deo Srema, od Batajnice i deo Banata do Pančeva, iako su istorijski i geografski deo Vojvodine, nisu u AP Vojvodini nego deo Uže Srbije.
Tu se nalaze Zemun, Novi Beograd i Aerodrom Surčin i znatno više stanovnika nego u Baranji. To je takođe najbogatiji deo Srbije.
Ne govorim ovo zato što Vojvodini trebaju Novi Beograd, Zemun... ne trebaju joj. Vojvodina zna se šta je i gde je.
Ovo je samo podsetnik za mrzitelje Vojvodine da ako im smeta što nema više Baranje i što Vojvodina nije veća, nek se sete i ovoga, ali to njima ne smeta.
svi
Ovdašnji
Klasična zamena teza, nije deljena dođošima već KOMUNISTIMA!!!
Ovdašnji
Dobro smo prošli, valjda nije smeo od Jovanke Budisavljević Broz....
@dijasporac
purgerNS
tačno se zna da su srbi bili većina duž današnje granice hrvatske i bosne...od Zapadne Slavonije,preko Banij,Korduna i Like do Dalmacije..
te vas molim da ne budete zlobni u vašoj statistici...Srbi su pre samo 80 godina činili preko 33% stanovništva današnjeHrvatske da bi danas (znamo kako) pali na ispod 3%
pojam "odvajkada hrvatska zemlja" je smešna i hrvatima...onima koji znaju istoriju
pa onda da se malo frljamo dolaskom hrvata iz persije...germanskim poreklom..raznim kraljevima i izmišljenom istorijom
jako ste i skriveno zlonamerni...
i za kraj da se osvrnem na "komunističko poštenje"..zašto je Baranja poklonjena Hrvatskoj ako je bila deo ratne reparacije kraljevine Srbije i ako u njoj hrvati nisu bili većina
vaš komentar može progutati samo neko polupismen
te zašto su ti "pošteni "komunisti naseljavali albance na kosovo...ja znam zašto..i nije baš pošteno
ne pišite više gluposti
Leonardo
dijasporac
Nemci su istrebljeni u Vojvodini i Vojvodina se jos neko vreme, 35-40 godina, kretala na nekom zamajcu koji je imala a onda se pocelo sve urusavati. Zapustena poljoprivredna dobra, jos zapustenije industrijske hale, socijalisticke promasene investicije, neizgradjena saobracajna mreza, tehnolosko zaostajanje iz godine u godinu, zatim raspad SFRJ, gubitak domaceg i inostranog trzista, sankcije, priliv izbeglica, divlja privatizacija, dizanje zastitnih carina i ulazak na trziste velikih evropskih kompanija kao prejake konkurencije slabasnim domacim proizvodjacima... sve su to uzroci propasti Vojvodine, a u glavnim crtama i Srbije, Rumunije, Madjarske ako cemo istinu.
Danas je svet otisao negde drugde, poljoprivreda je slabo akrtivna i trecerazredna privredna grana, uvek neko vise i jeftinije proizvodi kukuruz ili svinjetinu, nekad male manufakture po vojvodjanskim varosima ne mogu da se nose sa kineskom produkcijom, svet je prihvatio moderne tehnologije koje se tek naziru negde na Balkanu. I to je sustina siromastva u jugoistocnoj i juznoj Evropi.
@Dzo
Dzo
Dejan
konkviskador
otišli u Bosnu i u Šumadiju na godišnji odmor
toliko o autonomiji masnokosići
M
Mošorinac
V
Vas predlog za tzv decentralizaciju je iskljucivo u cilju ukidanja Vojvodine koju mrzite, a apsurdno nastanjujete.
Jedino celine od 2 miliona stanovnika imaju smisla, taman koliko Beograd ima.
Uprkos mrziteljima, Vojvodinu niko nece ukidati jer Zapad, a pre svega Vojvodjani vecinski to ne daju.
Sanjajte samo.
Veverac
Mitar
VladaN
Marija Terezija
Петровград
konkviskador
vi zaista mislite da je ubistvo prestolonaslednika slučajno i da je povod za rat ?
nazad u osnovnu školu...
X faktor
Koko
VladaN
Ne volim bg
"Baranjaje je isto deo Vojvodine samo sto je Tito dao nagradu Hrvatima jer su bili na strani okupatora!"
Tito je dao Beogradu neprikosnoveni status ubedljivo najvaznijeg grada i naredio Sloveniji i Hrvatskoj da veliki deo dobitka uplacuju za razvoj Srbije .
VladaN
Ђорђе Ивковић
Па несрећо, Војводина је била развијенија од Словеније. Одмах после WW2 Војводина је била најразвијенији део државе. Толико је била супериорнија да су Словенци, преко 15.000 њих, долазили у Војводину на "привремени рад". Не иде богатији код сиромашнијег да гасарбајтује, већ обрнуто.
Онда је почело превлачење капитала на запад. Чак је и једна ергела, из Старе Моравице, пребачена у Словенију.
Све то уз свесрдно помоћ "војвођанских кадрова". Коначни ударац Војводини задали су аутономаши. Војводина не да је била република, већ је по уставу из 1974. била предоминантна у односу на "ужу" Србију. Али њени врли руководиоци, све борећи се против "србијанске хегемоније", направише од Војводине хрватску и словеначку колонију.
И сад, уместо да се анатемишу они који су дословно упропастили Војводину, вајни локал-патриоти кукају за тим упропаститељима.
Башка, Ненад Чанак велики заштитник Војводине. ТО није вредно коментара.
konkviskador
pod hitno izmisliti "vojvođanski jezik" mešavinu jezika naroda i narodnosti...
neka to bude esperanto,....jezik vojvođana od 7 veka od kad je ustoličen prvi vojvođanski kralj
na 1000 godišnjicu vojvođanskog ustava
il prepisati jezik od hrvata ili crnogoraca..samo da nije srpski...
mladi vojvođani u skupštini vojvodine....al da operu kosu
X faktor
Novosađanka
Dje ste zeme?
sale ns
vojvodina iznad svega !
N
purgerNS
vi gospodine ili se pravite ludi ili ste neobrazovani...
Srbija je kao ratnu reparaciju od Mađarske dobila današnju Vojvodinu isto kao i Rumunija što je dobila i Čegoslovačka..
da li ste mislili da je trebala ostati u .KnK monarhiji koja više nije postojala ?
Uostalom...ako ste toliko silni u autonomaštvu...odma za Beli Manastir i neka se Baranja vrati pod otkrilje Vojvodine
Vlada mrzi srbijance...Vlada je bosanac ?
Jugoslaviji da...
Детелинара
VladaN
cluffas
hm
IZNOGUD
X faktor
RVosha
+384
mitar
aman ljudi...čanak je drugo koleno ličkog porekla...svi ti fol autonomaši su naseljeni ili 1918 ili 1945
pa i u Salaš u malome ritu partizan je bio bosanac...Damjan ko se seća
kakav antifašizam ..kakve gluposti
jedini partizani iz Banata su deca kolonizatora iz 1918..ko je čuo za partizane vojvođane
šta je sledeće....Mlada Vojvodina tribina kako smo lepili plakate po noći..sva trojica
Vojvodina da je republika bila bi Slovenija...kako da ne..
Dobro je neko napisao..ćopavi hrvat izmislio pokrajinu
milutin grozni
Da je tog tužnog datuma kojim slučajem odlučeno da udjemo u sastav Jugoslavije kao sedma republika sad bismo bili kao Slovenija ako ne i bolji i jači
1964 Novi Sad je dobio vodovod...
110 godina nakon Sarajeva
toliko o "kako je nekad bilo bolje"
NS boy
Jasa Tomic
Vlada
Ptić Rugalac
Detelina
White Power
Bas kao i famozno "prisajedinjenje".
Princip FALSIFIKOVANJA volje zitelja Vojvodine prvi put je patentiran pre 100 godina, a potom usavrsen u par navrata kasnije.
Kada neko privredjuje gotovo polovinu budzeta, a vrati mu se 7%-to se nikako drugacije ne moze nazvati nego PLJACKA.
Zato, dugorocno gledano i sve dok je merkaju kao kravu muzaru, nema perspektive za Vojvodinu unutar bankrotirane nazovi-drzave.
maka
Vdjanin
ST
lepiDE
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H